W dniach 25.06.2024 r. – 07.07.2024 r. pamiętając o tym, iż rozwój nauczycieli wspiera rozwój uczniów, nauczyciele Zespołu Szkół nr 2 im. Ludwika Skowyry w Przysusze kolejny raz wzięli udział w przedsięwzięciu realizowanym w ramach Akredytacji Erasmusa w Sektorze kształcenie zawodowe VET – Erasmus + Mobilność Edukacyjna (KA1) współfinansowanej przez Unię Europejską. Zasadniczą częścią projektu był kurs językowy (język angielski) oraz kursy metodyczne – nowe metody motywowania uczniów do pracy i nauki z wykorzystaniem ICT w szkole oraz nowoczesne podejście do zawodu w projekcie Nauczanie oparte na epoce cyfrowej ( ATC-ND). W tym sektorze Erasmus+ wspiera nauczycieli, pracowników szkół i innych organizacji działających w dziedzinie edukacji formalnej, by mogli korzystać z kursów i szkoleń, prowadzić zajęcia i uczestniczyć w obserwacji pracy za granicą. Cele projektu zostały w pełni osiągnięte dzięki:
– indywidualnemu podejściu do nauki – przed rozpoczęciem programu każdy uczestnik indywidualnie wybierał tematy rozmów i rozwiązywał test na podstawie którego został przydzielony do odpowiedniej grupy;
– 100% czasu spędzonego w środowisku anglojęzycznym – wszyscy uczestnicy posługiwali się językiem angielskim;
– rozmowy i umiejętności praktyczne – dyskusje i negocjacje, prezentacje – praca w małych zespołach.
Uczestnicy projektu podnieśli swoje kompetencje w zakresie rozwijania kreatywności, popularyzacji nowych metod nauczania oraz kształcenia umiejętności kluczowych. Ze względu na charakter projektu szkolenia przede wszystkim dotyczyły doskonalenia znajomości języka angielskiego. Prócz nauki języka angielskiego, nasi nauczyciele pogłębiali swoją wiedzę w zakresie kolejnego języka obcego takiego jak włoski. Uczestnicy poznali nowe metody nauczania oraz motywowania uczniów do nauki ze szczególnym uwzględnieniem TIK. Udział w mobilności zagranicznej pozwolił naszym nauczycielom zdobyć nowe doświadczenia, podnieść samoocenę poprzez praktyczne wykorzystanie nabytych umiejętności w nowych sytuacjach. Uczestnicy mobilności dzielą się swoją wiedzą oraz wykorzystują nabyte umiejętności w praktyce. Wszyscy nauczyciele poznali inne kultury oraz przyczynili się do przełamywania funkcjonujących stereotypów nawiązując przyjaźnie oraz poznając systemy edukacji w innych państwach UE.