Podsumowanie wyjazdu do Grecji

Opublikowano

W dniach 10-23 października 2021r. młodzież z Zespołu Szkół nr 2 w Przysusze przebywała   w Grecji w ramach projektu ,,Okno na świat. Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów technikum Zespołu Szkół nr 2 imienia Ludwika Skowyry w Przysusze”, który będzie realizowany do marca 2022r.

Każdy dzień pobytu był starannie zaplanowany i obfitował w mnóstwo atrakcji. Uczniowie brali udział w zajęciach, podczas których poznawali komercyjne zastosowanie mediów społecznościowych w promocji produktów , marek czy regionów. W ten sposób poszerzali oni swoje kompetencje językowe, kulturalne i interpersonalne. Partnerem projektu i instytucją przyjmującą była szkoła Mpakogianni w Larisie. Uczniowie zakwaterowani byli w hotelu ,,Golden Sun” w malowniczej nadmorskiej miejscowości Nea Messangala. W trakcie pobytu młodzi ludzie poznawali kulturę Grecji, zwiedzali ciekawe miejsca ,m.in. Meteory, Saloniki, Larisę. Uczestniczyli również w fascynującym rejsie na wyspę Skiathos. Ważnym elementem tej podróży była możliwość poznania mieszkańców Larisy, przeprowadzenia rozmów z nimi w języku angielskim na temat życia w Grecji. Uczniowie uczestniczyli też w lekcjach języka greckiego. Wizyta w szkole partnerskiej zaowocowała licznymi znajomościami, a prezentacja na temat ciekawych miejsc Polski i naszego regionu spotkała się z wielkim zainteresowaniem młodych mieszkańców Larisy. Równie emocjonującym wydarzeniem był mecz siatkówki ,rozegrany wspólnie z uczniami szkoły Mpakogianni.
Życzliwość Greków, piękno architektury, bajkowe krajobrazy, inspirująca muzyka i wspaniała kuchnia grecka sprawiły ,że każdy dzień projektu był wielką grecką przygodą.
Te chwile na zawsze pozostaną w pamięci uczestników wyjazdu do Grecji.

Wrażenia uczestników projektu:

,,Wyjazd do Grecji przyniósł mi wiele korzyści. Poznałam kulturę i życie mieszkańców tego kraju, zwiedziłam niezwykłe miejsca, zabytki. Podziwiałam piękne widoki. Udoskonaliłam umiejętność posługiwania się językiem angielskim, a co najważniejsze,  zintegrowałam się z innymi uczniami. Każdego dnia budziłam się z uśmiechem na twarzy i z radością wykonywałam powierzone nam zadania. Z całego serca polecam każdemu uczniowi udział   w takim projekcie. Jeśli będzie kolejna okazja wyjazdu, na pewno z niej skorzystam”- Amelia Biskup- uczennica kl. III  technikum ekonomicznego.

,,Wycieczka do Grecji była bardzo ciekawa .Dobrze było poznać kulturę i historię tego kraju. W Grecji jest mnóstwo interesujących miejsc z przepiękną architekturą. Możliwość ich zwiedzania była odskocznią od zwyczajnego szkolnego życia .Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem uczestniczyć w tej dwutygodniowej greckiej przygodzie.”- Piotr Sikora- uczeń     kl. III technikum elektronicznego.

,,Hotel,,Golden Sun”, w którym mieszkałyśmy w trakcie pobytu w Grecji był miejscem, w którym czułyśmy się jak w domu. Od plaży dzieliło nas zaledwie kilka kroków. Do dyspozycji miałyśmy boisko do siatkówki, kawiarenkę oraz pizzerię. W dniu przyjazdu do hotelu Grecja przywitała nas piękną, słoneczną pogodą. Mogłyśmy więc korzystać z uroków plażowania, czy kąpieli morskich. Wizyta w szkole partnerskiej dała nam możliwość doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Mogłyśmy poznać kulturę Grecji, obyczaje i codzienne życie mieszkańców Larisy. Miałyśmy okazję nauki języka greckiego   i greckich tańców .Odwiedziłyśmy: lokalny targ w Nei Pori, gdzie uczestniczyłyśmy w grze terenowej, Larisę, w której przeprowadzałyśmy wywiady  z mieszkańcami, Meteory, Saloniki, Stary Pantaleimon, gdzie degustowałyśmy lokalne przetwory.

Polecamy taki wyjazd każdemu uczniowi. Dla nas był to nie tylko wspaniały odpoczynek, ale również możliwość poszerzenia wiedzy i doskonalenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Gdybyśmy miały okazję skorzystać kolejny raz z takiej szansy, na pewno zdecydowałybyśmy się na  wyjazd.”- Weronika Wolska i Wiktoria Szymańczyk – uczennice kl. III technikum ekonomicznego.

,,Wyjazd do Grecji ,tak jak się spodziewałem, był dla mnie  ogromnym przeżyciem. Dostarczył mi wielu wrażeń i otworzył oczy na niektóre sprawy. W trakcie pobytu mieliśmy okazję poznać obyczaje Greków. Jednym z nich jest ….picie dużych ilości kawy. Spożywają oni kilka kubków kaw dziennie. Kolejnym przeżyciem dla mnie był pobyt w prywatnej szkole w Larisie. Miałem przyjemność poznać nauczycieli i uczniów tej placówki, uzyskałem informacje  na temat systemu nauczania w Grecji. Najciekawszym punktem projektu były według mnie wycieczki krajoznawcze. Na zawsze pozostaną w mojej pamięci niesamowite widoki!
Cały wyjazd zweryfikował naszą znajomość języka angielskiego, pomógł nam też sukcesywnie go rozwijać.” – Kamil Ślusarczyk – uczeń kl. IV technikum elektronicznego.